Τετάρτη, 7 Μαΐου 2008

Πειραματόζωα? Όχι ευχαριστώ!

Αλιεύω από το Αθηναϊκό indymedia :

Ακτιβιστές απελευθερώνουν 250 λευκά ποντικάκια από τα εργαστήρια του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσ/νίκης.

Το πόστ ανάληψης ευθύνης, ακολουθείται από συζήτηση για τον ζωϊκό πειραματισμό και τα αμφισβητούμενα οφέλη του.

Όπως καταλαβαίνετε, εξ ορισμού εγώ δεν μπορώ παρά να χειροκροτήσω την κίνηση και να ευχαριστήσω αυτούς που έσωσαν τα αδέρφια μου!

Αντιλαμβάνομαι ότι η αντίδρασή μου είναι καθαρά συναισθηματική και ότι τα επιχειρήματα υπέρ των πειραμάτων σε ζώα για καθαρά ιατρικούς σκοπούς, έχουν κάποια λογική βάση.

Η σφαγή των αθώων όμως προς όφελος του ανθρώπου και της ματαιοδοξίας του, έχει παραγίνει!

Ακόμα περισσότερο επικροτώ τις απελευθερώσεις ζώων που εκτρέφονται για τη γούνα τους και βασανίζονται φρικιαστικά πριν γδαρθούν – ενίοτε ζωντανά ακόμα.

Κινήσεις σαν αυτήν των παιδιών στην Θεσσαλονίκη, είναι σχετικά πρωτόγνωρες στην Ελλάδα. Αντίθετα, η απελευθέρωση ζώων στο εξωτερικό «μαστίζει» τις φάρμες εκτροφής και τα ιατρικά εργαστήρια εδώ και αρκετά χρόνια.

Δεν είναι τυχαία η χρήση του όρου «οικοτρομοκρατία» από τη Νέα Τάξη Πραγμάτων. Οι ακτιβιστές που συλλαμβάνονται, ιδίως στις Η.Π.Α., αντιμετωπίζουν μεταχείριση παρόμοια με αυτή των «τρομοκρατών» και τιμωρούνται με εξοντωτικές ποινές. Οι Κυβερνήσεις χρησιμοποιούν όλο το οπλοστάσιο της αντιτρομοκρατικής νομοθεσίας για να τους συντρίψουν.

Το γεγονός ότι εξακολουθούν να δρουν συνεπείς στις αρχές και τις ευαισθησίες τους, παρά το απίστευτο προσωπικό κόστος που συνεπάγεται μια πιθανή τους σύλληψη, με κάνει να τους θαυμάζω και να υποκλίνομαι ταπεινά μπροστά τους.

Περισσότερα εδώ ( ενδεικτικά ) :
www.animalliberationfront.com/
en.wikipedia.org/wiki/Earth_Liberation_Front
www.spiritoffreedom.org.uk/
en.wikipedia.org/wiki/Animal_Rights_Militia
www.directaction.info/
www.greenscare.org/


31 σχόλια:

  1. ΘΕΛΩ ΝΑ ΤΣΙΡΙΞΩ, ΑΛΛΑ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΜΕ ΑΚΟΥΕΙ...

    ΝΑ'ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΤΡΙΠΑΚΙ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κι εγώ Athena μου τσιρίζω από φρίκη, όταν βλέπω ζωάκια να υποφέρουν στα εργαστήρια, για νά χουμε ύστερα τις βαφές μαλλιών, τα κραγιόν και τα αρώματά μας.
    Μπουρλότο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτό που με τρελαίνει πιο πολύ σ' όλα αυτά δεν είναι η στάση των άλλων, (υπέρμαχοι των πειραμάτων, ερευνητές της φαρμακευτικής βιομηχανίας, ανυποψίαστοι καταναλωτές-που ποτέ δεν αναρωτιούνται από πού προέρχονται όλα αυτά τα αγαθά που ψωνίζουν, κάφροι βασανιστές/εκτελεστές κτλ). Και οπωσδήποτε δεν τους βάζω όλους στο ίδιο σακούλι.
    Αυτό που με τρελαίνει είναι η δική μου συνενοχή/συμμετοχή στον κύκλο της βίας, είναι πως για να αποφύγω τη συμμετοχή σ΄όλα αυτά πρέπει να αλλάξω τα πάντα στις συνήθειές μου. Κομμένα τα φάρμακα; το σαμπουάν; ένα μεγάλο μέρος των διατροφικών μου συνηθειών;
    Για να μη μιλήσω για όλα τα προϊόντα που για την κατασκευή ή παρασκευή τους αντικείμενο εκμετάλλευσης έγιναν άνθρωποι- φαντάζομαι κι αυτός ο ίδιος ο Η/Υ με τον οποίο λέμε αυτά τα πράγματα.
    Τρελαίνομαι όταν σκέφτομαι πως νεότερη αυτά τα πράγματα τα είχα βγάλει απ΄τη ζωή μου, και με τα χρόνια σιγά-σιγά και σταδιακά επανήλθα κοντά στις συνήθειες της πλειοψηφίας.
    Ναι, ποτέ δε βασάνισα ένα ζώο - αλλά εκτός από αγάπη και περιστασιακή βοήθεια, δεν έχω βάλει και το κεφάλι στον τορβά για τη σωτηρία τους.

    Άσχετα από τις ενοχές μου, ποτέ δεν πείστηκα απολύτως για την απόλυτη αξία των πειραμάτων για ιατρικούς λόγους. Όπως πολλοί ισχυρίζονται, και κραυγαλέες περιπτώσεις του παρελθόντος κατέδειξαν, οι διαφορές των οργανισμών μας με των ζώων κάνουν τα πειράματα αναξιόπιστα. Δεν είμαι ούτε γιατρός, ούτε βιολόγος για να το αποδείξω, μπορεί να κάνω λάθος. Αλλά ακόμα κι αν αυτή είναι η ασφαλέστερη μέθοδος που διαθέτουμε για τη βελτίωση της ζωής μας, και πάλι μου φαίνεται απαράδεκτη - με τον ίδιο τρόπο που μου φαίνονται τρομακτικά και απαράδεκτα τα μαζικά πειράματα των αδίστακτων φαρμακοβιομηχανιών (Pfizer και άλλες) στους λαούς της Αφρικής.
    Κωλόκοσμος.

    Ευχαριστούμε πόντικα, για να μην ξεχνιόμαστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Inco μου εμείς ευχαριστούμε!
    Είπες όλα όσα ήθελα, αλλά βαρέθηκα να γράψω. Και τα είπες μια χαρά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μετά το Πάσχα, ψιλιάζομαι οτι οι μέρες των παθών για κάποιους δεν σταματόύν ποτέ!
    Συμφωνώ απόλυτα με την inco-λούτσα και θαυμάζω κι εγώ όλους αυτούς που πολεμάνε για την απελευθέρωση των ζώων. Αλλά βλέπεις, πως να σταματήσουν όλα αυτά όταν οι κυρίες του "Κολωνακίου" ξοδεύουν περιουσίες ολόκληρες για να αποκτήσουν το άρωμα που θα ρίξει τους άντρες ξερούς και την αντιρυτιδική που θα αφήσει τις παλιές τους συμμαθήτριες σέκο;
    Μόνο και μόνο για να ικανοποιήσουν τη ματαιοδοξία τους εξοντώνοντας εκατομμύρια αθώα ζωάκια!
    Αι σταδιάλα πρωί πρωί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. πολυ σωστα incontinentia
    η αδιαφορια και η απραξια ειναι το αλλλο μισο της βαρβαροτητας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @ Morpheus μου, μπράβο στα παιδιά να λέμε!
    @ Μανιταράκι, θυμάμαι πριν καμιά δεκαετία, (εκτός από τα Body Shop) κάποιες -λίγες- μεγάλες φίρμες καλλυντικών, να προβάλλουν τα προϊόντα τους διευκρινίζοντας ότι τα παρήγαγαν χωρίς ζωϊκό πειραματισμό.
    Βλέπεις τότε ήταν trendy, όπως και οι οικολογικές γούνες κλπ.
    Με τον καιρό ξεφούσκωσε το θέμα και το αγοραστικό κοινό στράφηκε σε νέες μόδες, ξεπερνώντας τις όποιες οικολογικές ευαισθησίες.
    Τουλάχιστον τότε μπορούσες να επιλέξεις πχ σαμπουάν με βάση αυτό το κριτήριο.
    Σήμερα έτσι και ρωτήσεις τις πωλήτριες στο Χόντο άν για το σαπούνι σου έγιναν πειράματα σε ζώα, σε κοιτάνε λες κι είσαι ούφο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Έτσι είναι σκυλάκο!
    Η σιωπή είναι συνενοχή.
    Καλωσόρισες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Λοιπόν, δεν είναι τυχαίο.
    Το θέμα το θέτει ένας ποντικός, και μαζεύονται να το συζητήσουν σκύλοι, γάτες, μανιτάρια κτλ.
    Οπότε να 'μαι κι εγώ.
    Να σας ενημερώσω ότι είμαι ένας μικρός κροκόδειλος, που όταν βλέπει τον παππούλη του τσαντάκι βγαίνει απ΄το βάλτο και κάνει μακελειό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Γκουχ γκουχ...
    Δεν κολλάω πολύ εδώ μέσα γιατί είμαι από τους "άλλους" αλλά γέλασα με την απελεύθερωση των πειραματόζωων.

    Ενηγουέη είμαι λίγο αναίσθητος με το όλο θέμα αλλά καλά κάνετε και τσατίζεστε, πονάτε, φρικάρετε με όλα τα αίσχη που κάνουμε στα ζωάκια.

    Για να σας φτιάξω όμως λίγο ξέρω ευρωπαϊκά προγράμματα από κοντά που ασχολούνται με την υποκατάσταση των πειραματοζώων με βλαστοκύτταρα προορισμένα να γίνουν ηπατοκύτταρα για τα διάφορα δικά μας τεστς.

    YΓ.Ινκοντινέντια θα σε μαλώσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. hrkceΑχ με αυτους τους ακτιβιστες και τι θα κανουμε??? Οταν τρως μια καλοψημενη μπριζολα τρως ενα μοσχαρακι ζωντανο.Συμφωνοι, οχι ολοι παντα...Εκεινο τα γαμημενο το επιστητο θελει πειραματα και αλλα πειραματα ,θελει ωρες και ωρες σκεψης και δουλεια για μια ιδεα ενος ανθρωπου ,πανω σε αλλες σκεψεις μαζι με αλλες ιδεες, για ενα αποτελεσμα ,πχ ασπιρινη ,το γνωστο παυσιπονο αντιπιρετικο...Στο Α.Π Θ. δεν ηταν ευτυχης στοχος .Στα εργαστηρια του yves saint laurent θα ημουν συμφωνος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Με όλο το θάρρος ανοίγω κουβέντα. Είπαμε, ήταν να μην ξεψαρώσω.
    Βιολόγε σε σκέφτηκα όσο έγραφα. Δεν υπάρχει εμείς και οι άλλοι, όλοι το ίδιο είμαστε. Εσύ δουλεύεις με κάποιο ερευνητικό σκοπό, εγώ απολαμβάνω τα αποτελέσματα της δουλειάς σου. Στο ενδιάμεσο κάποιος χρησιμοποιείται. Και πονάει/πεθαίνει. Το ξαναλέω, η ευθύνη είναι κοινή.
    Γιατί με μαλώνεις αλήθεια;

    Μπορείς να μας εξηγήσεις τους λόγους για τους οποίους επιμένουμε σ΄αυτή την πρακτική; Πραγματικά, δεν έχω ρωτήσει ποτέ κανέναν που έχει κάνει ο ίδιος πειράματα και με ενδιαφέρει πολύ να ακούσω, για να μάθω και να έχω καλύτερη εικόνα . Θέλεις να μας πεις ό,τι νομίζεις σχετικότερο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @ ΚροκοΜπίλ, θυμάμαι που ένας γείτονάς μας που δούλευε στα εργοτάξια της Λιβύης, πίσω στα 70's, μας είχε συστήσει τον παππού σου. Είχε διπλό λουράκι, και μια θαυμάσια αγκράφα...

    @ Γεία σου Βιολόγε! Πολύ ενθαρρυντική η είδηση που μας γράφεις! Επίσης διάβασα με ενδιαφέρον πρόσφατο πόστ σου για το In Vitro κρέας. Δεν ξέρω πώς να το κάνω λίνκ εδώ, αλλιώς θα τό έβαζα.

    @ Habilis μου, συμφωνώ ως ένα βαθμό. Η πρακτική και το ιστορικό των πειραμάτων για ιατρικούς σκοπούς όμως, έχει αποκαλύψει πως ένα μεγάλο μέρος τους γίνονται λιγότερο για την έρευνα και περισσότερο για να φαγωθούν κάποια παχυλά κονδύλια. Μα ναι! το ξέρουμε πως το κάπνισμα σκοτώνει. Το ξέρουμε πως άν ψεκάζεις επαναλαμβανόμενα, λάκ και τοξικά στα μάτια ενός πλάσματος, θα του καταστρέψεις την όραση. Δε χρειάζεται να τυφλώσουμε χιλιάδες κουνελάκια και να δηλητηριάσουμε με νικοτίνη χιλιάδες μαιμουδάκια για να αποδείξουμε τα αυτονόητα!
    Και όντως υπάρχουν πιό καίριοι στόχοι από το Πολυτεχνείο, αλλά είπαμε... Είναι οι πρώτες κινήσεις εδώ στη χώρα μας και επιλέχτηκε κάτι "εύκολο" για αρχή!



    Πάντως φαντάζομαι την σκηνή που διακόσια πενήντα ποντικάκια ξεχύνονται στους δρόμους!
    Εμένα πάλι μ΄αρέσει!

    Σκουίκ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Συνειρμικά παραπέμπομαι πάλι στο θέμα των ορίων, που συζητήθηκε κατακόρον τον προηγούμενο μήνα.
    Έχει η τέχνη όρια?
    Έχει η επιστήμη όρια?
    Έχει η έρευνα όρια?
    Και κατ΄επέκταση: Έχει η ζωή όρια?
    Ο πόλεμος? Ο έρωτας? Η ελευθεριά? Η φιλία? Το πάθος?
    Βάλτε ό,τι θέλετε στην ερώτηση.
    Προσωπική μου εκτίμηση είναι πως όλα μα όλα έχουν κάποια όρια.
    Το ανθρώπινο είδος ωστόσο, διακρίνεται για την αμετροέπειά του δυστυχώς και καταφέρνει να εκτρέπει και να ξεχειλώνει τα πάντα, ακόμα και τα επιτεύγματα και τις κατακτήσεις του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Θα ξεκινήσω από το τέλος.Τριπ οι προβληματισμοί σου είναι ωραίοι αλλά εδώ δεν μιλάμε για το σκυλάκι
    που είχε ο καλλιτέχνης στην έκθεση...εδώ μιλάμε για την επιστημονική έρευνα και όχι για ένα χάπενινγκ, για το
    οποίο ο οποιοσδήποτε μπορεί να εκφέρει άποψη.Γι αυτό με ξένισε πάρα πολύ όταν ανέφερες την τέχνη και στο καπάκι
    την επιστήμη.Μπανάνες και μήλα δεν προστίθενται γιατί είναι ανόμοια ποσά.

    Περί πειραματισμών σε ζωικά κύτταρα, ιστούς κτλ.
    Οι περισσότεροι από εσάς γνωρίζετε ως πειραματόζωα τα κουνελάκια,τα μαϊμουδάκια και τα ποντικάκια.Κυρίως όμως
    η πηγή κυττάρων αλλάζει ανάλογα με το αντικείμενο της έρευνας.Για παράδειγμα οι μοριακοί βιολόγοι ταράζουν ένα μικρό
    ψάρι με διαφανές δέρμα το Zebra-fish και ένα είδος νηματώδους σκώληκα, με πάρα πολύ μικρό αριθμό γονιδίων,τον C.elegans.
    Ακόμα και μύγες χρησιμοποιούνται με τον πασίγνωστο πρωταγωνιστή, την φρουτόμυγα, που χρησιμοποιούν κατά κόρον οι εξελικτικοί.
    Αλλά από ότι καταλαβαίνω η επιλεκτική ευαισθησία στρέφεται μόνο ενάντια στη χρήση πειραματοζώων που ενέχει γλυκές μουσούδες
    και γουνάκι, ώστε να πουλήσει από τη μια ο κάθε ακτιβιστής εύκολη εικόνα για χώνεψη και για να νοιώσει ο ευαισθητοποιημένος από κάτω
    ότι τασσώμενος κατά των πειραμάτων, μπορεί να απενεχοποιηθεί και να αποβάλλει τύψεις για το οτιδήποτε.
    Οπότε μιας και τα ευκαρωτικά κύτταρα είναι ίδια, δυνητικά το κάθετι μπορεί να χρησιμεύσει ως πειραματόζωο.Άλλοι παράγοντες
    που μου έρχονται πρόχειρα στο μυαλό είναι ο αριθμός απογόνων,το κόστος συντήρησης,ο χρόνος που μεσολαβεί ανάμεσα σε 2 γενεές κτλ.
    Ας πούμε ο ελέφαντας θα ήταν άσχημο πειραματόζωο γιατί απαιτεί πολύ τροφή, κάνει λίγα ελεφαντάκια και θέλει πολύ χρόνο να γεννήσει.Οπότε
    μέχρι να δούμε αποτελέσματα θα περνούσαν χρόνια.Επίσης για τις προκλινικές μελέτες είναι απαραίτητο να γίνουν τοξικολογικά τεστς.Λυπάμαι
    αλλά αν δεν θέλετε να πηγαίνετε στο γιατρό ετοιμοθάνατοι και αυτός να σας δίνει Halls πρέπει να δεχτείτε ότι κάποια στάνταρντς στην επιστήμη
    δεν μπορούν να κριθούν υπεραπλουστευμένα,από ανθρώπους που δεν έχουν ιδέα το πώς λειτουργεί ο χώρος και με βάση ότι έχει σχέση με το θυμικό.

    Για μένα είναι αστείο το να μην γίνονται πειράματα σε ζώα και είναι σαν να χρησιμοποιώ το επιχείρημα, ότι τα κρασ τεστς δεν πρέπει γίνονται γιατί χρησιμοποιούνται κούκλες.Θα μου πείτε ότι οι κούκλες δεν είναι έμψυχες και δεν νοιώθουν πόνο.Βέβαια όπως είπα παραπάνω σε ορισμένους κλάδους(όπως τον
    δικό μου) δεν ασχολούμαστε με ζώα κτλ αλλά με κυτταροκαλλιέργειες.Αλλά μπορεί να πει κάποιος ότι και αυτά νοιώθουν πόνο και να δημιουργηθεί κίνημα
    για την απελευθέρωση των κυττάρων και τη δίκαιη μεταχείρισή τους.
    Μπορεί να σοκάρει, μπορεί να σας φαίνεται σκληρό αλλά έτσι είναι.

    @ινκοντινέντια
    Θα σε μαλώσω γι αυτό "Όπως πολλοί ισχυρίζονται, και κραυγαλέες περιπτώσεις του παρελθόντος κατέδειξαν, οι διαφορές των οργανισμών μας με των ζώων κάνουν τα πειράματα αναξιόπιστα."

    ΥΓ.Επιμένω ότι ανήκω στους άλλους γιατί εκατομμύρια κύτταρα έχουν πεθάνει από το χέρι μου, μερικά ποντίκια, σκουλήκια,ψάρια,αχινοί,βατράχια,καραβίδες
    και μερικές σουπιές και το αναφέρω για να αντιμετωπίσω δίκαιης δίκης.Δεν νομίζω αυτή η κουβέντα ότι θα βγάλει κάπου πάντως.Είναι άλλος τρόπος οπτικής του θέματος.

    ΥΓ2.Ποντικέ συγνώμη για το σεντόνι και το "ύφος" μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Βρε παιδί μου, δεν κάνουμε καμία δίκη εδωπέρα. Συζήτηση κάνουμε, την οποία θεωρώ εποικοδομητική, διότι δεν ξεκατινιαζόμαστε σαν τηλεοπτικές περσόνες, αλλά αναπτύσσουμε τις σκέψεις και τα επιχειρήματά μας! Η ανταλλαγή απόψεων δεν γίνεται να μην οδηγεί πουθενά, αφού είναι από μόνη της το ζητούμενο!
    Επί του θέματος τώρα. Χμ! Τί να πρωτοπιάσω?
    Ας το πάρω κι εγώ από το τέλος. Το εννοώ ότι μου ήρθε το θέμα του Vargas στο μυαλό. Γιατί? Όχι γιατί είναι η επιστημονική έρευνα ίδιο πράγμα με την τέχνη. Εξυπακούεται ότι πρόκειται για τελείως διαφορετικά πεδία. Δεν παύουν όμως να εντάσσονται στην -γιγάντια- ομάδα των ανθρωπίνων δραστηριοτήτων. Εκεί με μετέφεραν οι συνειρμοί μου και στο ζήτημα του μέτρου.
    Για παράδειγμα: Ναι! Με ενοχλούν οι μύγες το καλοκαίρι και δεν έχω και πολλές ενοχές όταν βουτάω τη μυγοσκοτώστρα. Άν όμως αιχμαλωτίσω μια μύγα, δε θα της βγάλω πρώτα τα φτερά και μετά τα πόδια και μετά θα την κάψω με τον αναπτήρα, για να μάθει να βζουνβζουνίζει γύρω από το πιάτο μου...Καταλαβαίνεις τί εννοώ?
    Αυτό που για μένα ξεπερνάει τα όρια, είναι ο άσκοπος βασανισμός και η θανάτωση ζώων στις περιπτώσεις που θα μπορούσε να αποφευχθεί.
    {Ειλικρινά τώρα. Πιστεύεις πως όοοολα μα όοολα όσα γίνονται στα εργαστήρια είναι απολύτως αναγκαία? Σε μένα πάντως κατά καιρούς, τύχαινε να διαβάζω για έρευνες και μελέτες (κι όχι μόνο του ιατρικού τομέα) που τα αποτελέσματά τους ήταν σχεδόν αστεία. Κάποιοι πληρώθηκαν χοντρά για να τις φέρουν εις πέρας. Αυτοί μου τη δίνουν.}
    Τα γούνινα ζωάκια, ναι! Με συγκινούν! Ακόμα περισσότερο όταν υποφέρουν.Ίσως ενεργοποιείται η ενσυναίσθηση περισσότερο απ΄οτι με τις σουπιές πχ, γιατί ανήκουμε στο ίδιο είδος (των θηλαστικών). Είπαμε, λειτουργώ συναισθηματικά και το παραδέχομαι απ΄την αρχή στο ποστ μου. Όσο ορθολογιστής κι άν είμαι, πολλές φορές ακούω την καρδιά και όχι τον εγκέφαλο.
    Για τα κύτταρα πάλι, δεν τίθεται θέμα! Τα πειράματα σ΄αυτά δεν εντάσσονται στην έννοια του "ζωικου πειραματισμού".(Πολύ περισσότερο οι κούκλες στα κρας τεστ!)
    Τώρα, όσον αφορά στους ακτιβιστές, πιστεύω πως η εικόνα τους είναι το τελευταίο που τους ενδιαφέρει. Όταν ρισκάρεις να σε χώσουν είκοσι χρόνια στην ψειρού, για να σώσεις τριάντα μίνκ, μάλλον έχεις ξεπεράσει τέτοιους ναρκισσισμούς...
    Όσο για τους χειροκροτητές τους -καλή ώρα σαν κι εμένα : Πίστεψέ με, ουδόλως μπορούν να σβήσουν οι τύψεις και οι ενοχές για όλα εκείνα στα οποία συμμετέχω, από τα οποία επωφελούμαι,τα οποία με θρέφουν χωρίς η συνειδησή μου να τα επικροτεί.
    Απλά προσπαθώ όσο γίνεται να κάνω το λιγότερο δυνατό κακό στον κόσμο που με περιβάλλει.
    (σαν εκείνους τους βουδστές(?) μοναχούς, που στην πρωϊνή τους προσευχή ζητούν προκαταβολικά συγχώρεση από τα πλάσματα που ακουσίως θα σκοτώσουν (μυρμήγκια κλπ) μέσα στη μέρα!)

    Τέλος: Για τα εκτροφεία-γουναράδικα τί γνώμη έχεις? Πώς τον βλέπεις τον ακτιβισμό σε αυτό το καμμάτι της παραγωγής? Ελπίζω να μη σου φαίνεται κι εδώ άσκοπος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΟΛΟΙ ΟΦΕΛΟΥΜΑΣΤΕ

    ΕΞ ΙΣΟΥ ΟΛΟΙ ;-) ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΟΤΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΟΡΙΑ ΚΑΙ Σ ΑΥΤΟ ΤΟ ΗΘΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΑ ΜΗΛΑ ΠΡΟΣΤΙΘΕΝΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΜΠΑΝΑΝΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΝΟΣΤΙΜΗ ΚΑΙ ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΦΡΟΥΤΟΣΑΛΑΤΑ ;-)

    ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΤΗΝ ΑΙΧΜΗ ΤΟΥ ΒΙΟΛΟΓΟΥ ΠΕΡΙ ΖΩΑΚΙΩΝ ΜΕ ΓΟΥΝΑ ΟΜΩΣ ΟΤΑΝ ΜΑΣ ΠΡΟΣΑΠΤΕΙ ΟΤΙ ΘΑ ΚΥΡΗΞΟΥΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΚΥΤΤΑΡΩΝ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΖΩ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΘΕΤΕΙ ΜΗΛΑ ΜΕ ΓΕΩΜΗΛΑ (ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΘΡΕΠΤΙΚΟ ΜΕΙΓΜΑ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΝΟΣΤΙΜΟ ΔΕΝ ΠΕΙΘΕΙ) ;-))
    ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΕΠΙΣΗΣ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΑΣΙΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΟΣΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ, ΠΟΥ ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΗ ΠΩΣ ΔΕΝ ΦΙΛΟΔΟΞΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΜΕ ΚΑΤΕΒΑΤΑ ΑΡΙΘΜΩΝ
    ΤΟΣΑ ΜΑΤΙΑ ΤΟΣΩΝ ΖΩΩΝ ΤΟΣΑ ML ΛΑΚ ΤΟΣΗ ΧΙΛΙΟΣΤΑ ΕΡΕΘΙΣΜΟΥ ΜΕ ΤΟΣΟ ΒΑΘΟΣ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΒΟΔΜΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ, ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΨΕΚΑΣΜΩΝ ΛΑΚ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. To oτι η κουβέντα δεν πρόκειται να βγάλει κάπου δεν το εννόησα απαξιωτικά σε καμία περίπτωση.Απλά δεν πρόκειται για ένα θέμα όπου υπάρχει το σωστό ή η αλήθεια και προσπαθεί να πείσει ο ένας τον άλλον και ούτε πρόκειται για κάτι ιδεολογικό ή φιλοσοφικό, όπου ο καθένας μπορεί να πει σχεδόν ότι θέλει.Φυσικά όμως ο οποιοσδήποτε μπορεί να εκφέρει άποψη ανάλογα με τον χώρο από τον οποίο προέρχεται,τις γνώσεις του και τις επιρροές του, αλλά αυτό σημαίνει ότι θα ειπωθούν και λάθος πράγματα από ανθρώπους που δεν γνωρίζουν.
    Μερικές ερωτήσεις κατ΄αρχάς :
    - Όταν σας λένε τη λέξη εργαστήριο τί σας έρχεται στο νού?Έχει μπει κανένας σας σε εργαστήριο ή η εικόνα προέρχεται από την τηλεόραση κτλ.
    - Πώς ορίζετε την έρευνα και τα πειραματικά πρωτόκολα που πρέπει να εφαρμοστούν κατά περίπτωση?
    - Σε ποιές περιπτώσεις μπορεί να αποφευχθεί ο πειραματισμός στα ζώα?
    - Ποιοί οργανισμοί ορίζονται ως "προστατευόμενοι" από τα πειράματα?Αυτό το ορίζει το πόσο γλυκούλια είναι ή αν είναι θηλαστικά?Άρα τις κότες
    μπορούμε να τις ξεσκίσουμε.
    - Γνωρίζει κανένας για την ευρωπαϊκή νομοθεσία περί animal trials ή προσπαθούμε να ορίσουμε από το μηδέν δίχως τις απαραίτητες γνώσεις τί είναι το
    επιστημονικά σωστό?Συμβαδίζει με το συναισθηματικό?H ηθική που μπαίνει?
    - Είναι στην αρμοδιότητα του καθένα να κρίνει θεμελιώδεις αρχές στην έννοια πείραμα?

    Προσπαθώ να διαχωρίσω στο μυαλό μου τις έννοιες βασανισμός, πείραμα, ακτιβισμός, τέχνη, γούνες, βουδιστές μοναχούς.Αλλιώς να βάλουμε και στη μέση
    και το φαινόμενο του θερμοκηπίου και τη συσχέτιση με την αναερόβια εντερική ζύμωση στο παχύ έντερο των αγελάδων.

    Όσο για την έννοια του ακτιβισμού, από τη στιγμή που πλέον οι άνθρωποι που αντιμάχονται δικτατορίες έχουν φτάσει να αποκαλούνται ακτιβιστές μάλλον προβληματίζομαι.Για τον "ακτιβισμό" ενάντια στις γούνες μάλλον προβληματίζομαι περισσότερο όταν βλέπω πάμπλουτα μοντέλα να το χρησιμοποιούν ως θέμα στην "ατζέντα" τους.Φυσικά η εύκολη απάντηση που έχω να δώσω είναι ότι είμαι ενάντιος στον βασανισμό των ζώων για το τρίχωμά τους αλλά τον συσχετισμό με τα πειράματα δεν τον βλέπω.Είναι και τα 2 ανθρώπινες δραστηριότητες όπως λές,και βασανίζονται και στις 2 περιπτώσεις ζώα,οπότε υπό αυτό το σκεπτικό βρήκαμε λύση.Και τα 2 είναι κακά πράγματα.Μπορούμε όμως να απλοποιήσουμε τόσο σε ένα ζήτημα που εμπεριέχει την προκλινική και (σε αρχικά στάδια) κλινική φάση φαρμάκων, την έρευνα πάνω σε ασθένειες που σκοτώνουν πάνω από 3000 παιδιά την ημέρα (ελονοσία),την κατανόηση των οργανισμών και της φυσιολογίας τους?Σίγουρα όμως εύχομαι παγκόσμια ειρήνη και να σταματήσει ο κόσμος να φοράει γούνες.

    ΥΓ.Πρίν από καμιά 500αριά χρόνια η Εκκλησία δεν επέτρεπε την ανάτμηση πτωμάτων ως κάτι ανίερο και ανήθικο...
    ΥΓ2.Αθηνά δεν δουλεύω στην βιομηχανία καλλυντικών.Ασχολούμαι με πιο σκοτεινά πράγματα αλλά θέλω να με σιχαθείτε σιγά σιγά να γίνει καλή η φρουτοσαλάτα.
    ΥΓ3.Επειδή είμαι ακόμα στο εργαστήριο, μόλις θα πάω σπίτι θα ψάξω λίγο τις ντιρεκτίβες για την μεταχείριση ζώων και τί προβλέπεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Πωπώ! Βροχή οι ερωτήσεις! Ομολογώ πως για όσα ρωτάς σχετικά με τα εργαστήρια και τα πρωτόκολλα έρευνας, ελάχιστη ιδέα έχω!
    Για τα υπόλοιπα πάλι, νομίζω πως άλλο πράγμα οι αντιστασιακοί, άλλο οι ακτιβιστές, άλλο τα πάμπλουτα "δήθεν" μοντέλα!
    Όπως σωστά λες κι εσύ δεν κάνει να υπεραπλουστεύουμε, ούτε να τα βάζουμε όλα στο ίδιο τσουβάλι. Γι αυτό επαναλαμβάνω αυτό που λέω από την αρχή: "τα επιχειρήματα υπέρ των πειραμάτων σε ζώα για καθαρά ιατρικούς σκοπούς, έχουν κάποια λογική βάση". Η υπερβολή με ενοχλεί και η Αναίτια Βία.
    Περιμένω με πραγματικό ενδιαφέρον τις ντιρεκτίβες για την μεταχείριση των πειραματόζωων, άν καταφέρεις να τις βρείς και να τις ανεβάσεις.

    Άσχετο-σχετικό: Αυτό που είπες για το φαινόμενο του θερμοκηπίου και τις εντερικές ζυμώσεις των αγελάδων, μου θύμισε μια παλιότερη έρευνα-ανέκδοτο σαν αυτές που έλεγα νωρίτερα, σύμφωνα με την οποία το φαινόμενο του θερμοκηπίου οφείλεται και στο αγελαδόσκατο! Πές μου ότι σ΄αυτήν αναφερόσουνα και πές μου πως ισχύει κιόλας, να πέσω τέζα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ΑΠΑΝΤΩ ΣΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ (ΩΣ ΑΛΛΟ ΜΠΛΟΓΚΟΠΑΙΧΝΙΔΟ, ΠΟΛΥ ΤΗΝ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΩ ΤΗΝ ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΕΔΩ)

    Όταν σας λένε τη λέξη εργαστήριο τί σας έρχεται στο νού?Έχει μπει κανένας σας σε εργαστήριο ή η εικόνα προέρχεται από την τηλεόραση κτλ.

    ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, ΚΑΤΙ ΠΟΛΥ ΚΑΘΑΡΟ ΜΕ ΕΝΤΟΝΟ ΦΩΣ

    - Πώς ορίζετε την έρευνα και τα πειραματικά πρωτόκολα που πρέπει να εφαρμοστούν κατά περίπτωση?

    ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΠΟΣΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΑΠΑΡΑΙΤΗΕΣ ΟΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟΥ.

    ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ - ΚΟΣΜΕΤΙΚΗ


    - Σε ποιές περιπτώσεις μπορεί να αποφευχθεί ο πειραματισμός στα ζώα?

    ΟΤΑΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΕΞ ΙΣΟΥ ΑΞΙΟΠΙΣΤΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΑ ΜΕΣΑ

    ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ ΓΙ ΑΥΤΟ
    (ΕΛΥΣΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΥΠΕΡΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΜΕ ΤΗ ΜΙΑ ΜΙΛΑΜΕ!Ρ)
    Η ΤΑ ΣΥΝΘΕΤΙΚΑ ΥΛΙΚΑ ΠΟΥ ΑΝΕΦΕΡΕΣ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΣΟΥ ΣΧΟΛΙΟ

    - Ποιοί οργανισμοί ορίζονται ως "προστατευόμενοι" από τα πειράματα?Αυτό το ορίζει το πόσο γλυκούλια είναι ή αν είναι θηλαστικά?Άρα τις κότες
    μπορούμε να τις ξεσκίσουμε.

    ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΟΧΙ!
    ΓΙΑ ΜΕΝΑ Η ΔΙΑΧΩΡΙΣΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΤΙΘΕΤΑΙ ΣΤΟ ΕΜΨΥΧΟ-ΑΨΥΧΟ

    - Γνωρίζει κανένας για την ευρωπαϊκή νομοθεσία περί animal trials ή προσπαθούμε να ορίσουμε από το μηδέν δίχως τις απαραίτητες γνώσεις τί είναι το
    επιστημονικά σωστό?Συμβαδίζει με το συναισθηματικό?H ηθική που μπαίνει?

    ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΩ ΟΤΙ ΤΟ ΚΑΤΕΧΩ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ. ΕΙΜΑΙ ΒΕΒΑΙΗ ΟΜΩΣ ΠΩΣ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΒΡΕΘΕΙ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΟΙ ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΙ
    ΗΘΙΚΑ ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΟΥΤΕ ΝΑ ΕΚΤΡΕΦΟΥΜΕ ΖΩΑ ΓΙΑ ΝΑ ΓΕΝΑΝΕ ΜΩΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΤΑ ΣΚΟΤΩΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΤΡΩΜΕ.
    ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ ΕΝΤΟΜΟΚΤΟΝΑ ΚΑΙ ΤΑ ΣΑΛΙΓΚΑΡΙΑ ΠΟΥ ΜΑΣΟΥΛΑΝΕ ΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΜΟΥ ΦΥΤΑ ΤΑ ΜΑΖΕΥ

    - Είναι στην αρμοδιότητα του καθένα να κρίνει θεμελιώδεις αρχές στην έννοια πείραμα?

    ΔΕ ΓΝΩΡΙΖΩ ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΩ
    ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΝΑ ΜΑΘΩ


    Μπορούμε όμως να απλοποιήσουμε τόσο σε ένα ζήτημα που εμπεριέχει την προκλινική και (σε αρχικά στάδια) κλινική φάση φαρμάκων, την έρευνα πάνω σε ασθένειες που σκοτώνουν πάνω από 3000 παιδιά την ημέρα (ελονοσία),την κατανόηση των οργανισμών και της φυσιολογίας τους?Σίγουρα όμως εύχομαι παγκόσμια ειρήνη και να σταματήσει ο κόσμος να φοράει γούνες.

    ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΥΚΟΛΩΣ ΕΝΝΟΟΥΜΕΝΑ ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΝΤΑΙ


    ΥΓ.Πρίν από καμιά 500αριά χρόνια η Εκκλησία δεν επέτρεπε την ανάτμηση πτωμάτων ως κάτι ανίερο και ανήθικο...
    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ.
    ΣΗΜΕΡΑ ΕΔΩ ΝΟΜΙΖΩ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΜΙΑ ΗΘΙΚΗ ΤΟΥ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΕΙΠΑΜΕ ΝΑ ΒΑΖΟΥΕΜ ΦΡΟΥΤΑ ΜΕ ΖΑΡΖΑΒΑΤΙΚΑ ΑΛΛΑ ΣΑΝ ΒΙΟΛΟΓΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΜΦΩΝΕΙΣ ΜΑΖΙ ΜΟΥ ΟΤΙ Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕΤΑΞΥ ΝΕΚΡΟΥ ΖΩΝΤΑΝΟΥ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΕΛΙΩΔΟΥΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ;-)

    ΥΓ2.Αθηνά δεν δουλεύω στην βιομηχανία καλλυντικών.Ασχολούμαι με πιο σκοτεινά πράγματα αλλά θέλω να με σιχαθείτε σιγά σιγά να γίνει καλή η φρουτοσαλάτα.

    ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΗ ΠΩΣ ΔΕΝ ΔΟΥΛΕΥΕΣΙ ΣΕ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΩΝ, ΑΡΓΑ ΚΑΙ ΗΔΟΝΙΚΑ ΠΡΟΣΔΟΚΩ ΤΗΝ ΑΠΟΚΛΑΥΨΗ ΤΗΣ ΦΡΟΥΤΟΣΑΛΑΤΑΣ ΠΟΥ ΚΟΒΩ ΤΟ ΛΑΙΜΟ ΜΟΥ (ΚΙ ΑΦΗΝΩ ΤΠ ΠΤΩΜΑ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ)ΟΤΙ, ΜΑ ΤΟ ΣΚΟΥΦΟ ΤΟΥ ΛΟΥΚΟΥΛΟΥ, ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΘΕΣΠΕΣΙΑ!

    ΥΓ3.Επειδή είμαι ακόμα στο εργαστήριο, μόλις θα πάω σπίτι θα ψάξω λίγο τις ντιρεκτίβες για την μεταχείριση ζώων και τί προβλέπεται.

    ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΙΔΕΑ ΔΩΣΕ ΜΑΣ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΟΤΑΝ ΕΧΕΙΣ ΧΡΟΝΟ :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Και βέβαια αναφερόμουν σε αυτό.18% (σύμφωνα με FAO) συμβάλλει η αναερόβια εντερική ζύμωση στην παγκόσμια ανθρωπογενούς προέλευσης έκκληση αερίων του θερμοκηπίου...πιο πάνω και από τα οχήματα.Σε επιμέρους ενώσεις (νιτρικά οξείδια,διοξ.,μεθάνιο τα νούμερα αλλάζουν).

    Μόλις μπήκα, ψάχνομαι και επανέρχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Mόλις είδα το σχόλιο της Αθηνάς.Υποκλίνομαι πραγματικά...
    Το παράδειγμα με την ανατομία ήταν εντελώς άστοχο και έκανα πατάτα.Το παραδέχομαι,αλλά στα υπόλοιπα σε βρίσκω ενημερωμένη.Λίγο το έμψυχο/άψυχο γιατί τα βλαστοκύτταρα που αναφέρω παραπάνω είναι άλλη ιστορία για το αν διαθέτουν ψυχή κτλ.

    ΥΓ.Ζητώ συγνώμη αν μπήκα αρχικά λίγο σκληροπυρηνικά.Ελιτισμός της στιγμής που πέρασε .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. 1.To 86 ψηφίστηκε η ντριρεκτίβα 86/609/EEC για την προστασία των ζώων από τα πειράματα και άλλους επιστημονικούς σκοπούς και έχει να κάνει με στάνταρντς που αφορούν τη χρήση ζώων, την στέγη τους, τη φροντίδα όπως και την εκπαίδευση αυτών που τα χειρίζονται.Επίσης προωθεί την μείωση του αριθμού ζώων , τη μη χρήση ζώων όταν υπάρχει εναλλακτικός τρόπος για να γίνει ένα πείραμα και βρίσκεται στην κατεύθυνση χρηματοδότησης εναλλακτικών.Από το 2006 και έπειτα βγήκε αναθεωρημένη οδηγία που αφορά και τις καινούριες επιστημονικές πραγματικότητες που δεν υφίσταντο το 86.
    Εδώ οι σχετικές αποφάσεις και αναθεωρήσεις

    2.Στα πλαίσια της 86/609/EEC και της αναθεώρησης της, τέθηκε και το ζήτημα της απαγόρευσης χρήσεως πιθήκων και χιμπατζήδων σε πειράματα.Αποτέλεσμα τούτου το Σεπτέμβρη του 07 ψηφίστηκε η γραπτή δήλωση (Rule 116) για την επικύρωση της απόφασης απαγόρευσης χρήσης πρωτεύοντων θηλαστικών σε πειράματα.
    Εδώ η απόφαση.

    3.Πιο επίκαιρη η δήλωση του Δήμα στις 13 Φλεβάρη του 08.
    Μεταξύ των άλλων αναφέρεται ότι έχουν δαπανηθεί 270 εκατ. ευρώ από την Ε.Ε για την ανάπτυξη εναλλακτικών πειραματικών λύσεων, που θα υποκαταστήσουν τα ζώα ενώ αναφέρεται και στα πρωτεύοντα.Βέβαια έχει ενδιαφέρον η δήλωσή του :
    "The use of non-human primates is of particular concern to me. Given the current state of scientific knowledge, the use of a limited number of non-human primates remains unavoidable for a number vital research programs on severe global diseases. However, the proposal would restrict their use to an absolute minimum. "
    Oπότε ελαχιστοποίηση των πειραμάτων σε ζώα, αποφυγή όταν υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις δεν μπορεί να αποφευχθεί.

    ΥΓ.Ψάξτε τα λινκς έχουν ενδιαφέρον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Αυτό ακριβώς είναι αυτό που ζητά ο οργανισμός όλων ημών των καλοπροαίρετων φιλόζωων Βιολόγε. Να ακούσουμε και πράγματα πού δεν γνωρίζουμε. Την αντί-θεση. Ξέρεις για τι μιλάς, κι εμείς ξέρουμε πως δεν ανοίξαμε κουβεντούλα με τον τύπο που βάζει φόλες για την καύλα του.
    Η κριτική ασκείται ανεξάρτητα από το αν έχουμε επιστημονική κατάρτιση, αλλιώς δε θα πρεπε να εκφράζουμε τις απόψεις μας για τίποτα εκτός απ΄τη δουλειά μας.
    Ευχαριστώ πολύ για την ενημέρωση- αν και όπως καταλαβαίνεις θα παραμείνω το λιγότερο επιφυλακτική απέναντι στην πρόοδο που απαιτεί τέτοιου είδους θυσίες.Είναι πολλά αυτά που θέλω να πω, για τις σύγχρονες ασθένειες, για τις φαρμακοβιομηχανίες, για τα φράγκα, για την παράλογη απαίτηση τω δυτικών ανθρώπων να επιμηκύνουν τη ζωή τους με κάθε τρόπο κτλ. Αλλά και για τους ασθενείς που υποφέρουν με αδιανόητους τρόπους και η έρευνα είναι η μόνη τους ελπίδα, για τους τίμιους επιστήμονες -και για κάθε τι που μπορεί να φαίνεται ότι έχω γραμμένο (ως κυρία με το κανίς στον καναπέ που λυπάται για τα χνουδωτά ζωάκια), αλλά δεν το΄χω. Νομίζω δε χρειάζεται. Καταλαβαινόμαστε, ναι;

    ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΥΣ ΝΗΜΑΤΩΔΕΙΣ ΣΚΩΛΗΚΕΣ !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Πολύ με χαροποίησαν αυτά που μας ανέφερες Βιολόγε, γιατί βλέπω πως υπάρχει η διάθεση από τις συντεταγμένες πολιτείες να μπούν κάποια όρια και στάνταρτς. Ευχαριστούμε για την πληροφόρηση.
    Ελπίζω βέβαια και οι οδηγίες να ακολουθούνται από την επιστημονική κοινότητα και η τεχνολογία να προοδεύσει κι άλλο, ώστε κάποια μέρα τα πειράματα να γίνονται μόνο μέσω μοντέλων προσομοίωσης σε Η/Υ (ευσεβείς πόθοι)!
    Για την συνειδητοποίηση της ανάγκης τήρησης μιας στοιχειώδους δεοντολογίας, θεωρώ πως έχει συνεισφέρει και ο ακτιβισμός και η κατά καιρούς πίεση της κοινής γνώμης.

    ΥΓ: Δεν μου φάνηκαν ελιτίστικες οι θέσεις σου. Αντίθετα είσαι από τους συνομιλητές που κάνουν ενδιαφέρουσες και αξιόλογες συζητήσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. @ΒΙΟΛΟΓΟΣ,
    1.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΛΑ ΣΟΥ ΛΟΓΙΑ

    2. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΜΠΕΡΙΣΤΑΤΩΜΕΝΗ ΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ.
    ΟΠΩΣ ΤΟ ΦΑΝΤΑΖΟΜΟΥΝ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΧΕΙ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΕΙ (ΑΝΑΜΦΣΒΗΤΗΤΑ ΚΑΙ ΧΑΡΗ ΣΤΙΥΣ ΑΚΤΙΒΙΣΤΕΣ ΠΟΥ ΘΥΜΑΜΑΙ ΝΑ ΑΝΑΚΙΝΟΥΝ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΜΟΥ ΧΡΟΝΙΑ ΔΗΛΑΔΗ 4 ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΤΩΡΑ,ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΒΓΕΙ ΟΙ ΛΟΓΙΚΕΣ ΝΤΙΡΕΚΤΙΒΕΣ, Η ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΥΜΠΑΘΗΤΙΚΗ, ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΚΑΤΙ ΜΙΑ ΔΗΛΩΣΗ (ΕΣΤΩ ΕΝΟΣ ΕΠΙΤΡΟΠΟΥ)

    3. Μ' ΑΡΕΣΟΥΝ ΟΙ ΕΛΙΤΙΣΤΕΣ, ΚΙ ΕΓΩ ΕΛΙΤΙΣΤΡΙΑ ΕΙΜΑΙ ;-)

    4. ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΥΣ ΝΗΜΑΤΩΔΕΙΣ ΣΚΩΛΗΚΕΣ

    5. ΚΑΛΟ ΣΟΥΚΟΥΔΑΚΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΑ :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Καλό Σ.Κ. Αθηνά μου και σε σένα . Βιολόγε, Inco, το ίδιο!
    Ευχαριστώ όλους για την ωραία συζήτηση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Πιστεύω ότι τελικά έπεσα έξω.Το θέμα καλύφθηκε κυρίως από εσάς άψογα και δίχως θεατρινισμούς,αλλά με λογική.
    Αυτό που λέει η Ινκο ότι όλοι μπορούν να ασκούν κριτική ανεξάρτητα από ποιο χώρο προέρχονται ισχύει αλλά η θεσμοθετημένη κριτική που οδηγεί σε κανονισμούς,μπορεί να γίνει μόνο από τους αρμόδιους και τους εμπειρογνώμονες κάθε φορά (π.χ Ε.Ε).Σε αυτό κολλάνε οι συντεταγμένες πολιτείες που λέει ο Τριπ.
    H δήλωση του Δήμα έχει αξία γιατί είναι ο επίτροπος της Ε.Ε για το περιβάλλον.Βέβαια δεν αποφασίζει μόνος του αλλά έχει δικαίωμα για προτάσεις.

    Καλό ΣΚ σε όλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Γιατί όλα αυτά δεν τα μαθαίνουμε στο σχολείο;;; Πόσο διαφορετικά θα ήταν τα πράγματα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Παστούλα, στο σχολείο δυστυχώς επιβραβεύεται η αποστήθιση και η απομνημόνευση και ουχί ο γόνιμος διάλογος, η αμφισβήτηση ή ο προβληματισμός για τέτοια ζητήματα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή